Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (5)

http://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2016/08/Henri-Cartier-Bresson_2_700x.jpgPodpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (5)

Henri Cartier-Bresson (1908-2004) to twórca fotografii ulicznej oraz tzw. „decydującego momentu”. Lista najlepszych fotografów w historii bez Henri Cartier-Bressona nie miałaby żadnego znaczenia. Jego reporterski styl fotografowania wpłynął bardziej na sposób i kierunek robienia zdjęć niż jakiegokolwiek innego fotografa.

Był jednym z pierwszych fotografów, który korzystał z formatu małoobrazkowego 35mm. Używał wyłącznie aparatów Leica i obiektywów 50mm. Podobnie jak Ansel Adams, fotografował niemal wyłącznie w czerni i bieli.

Czego można nauczyć się od Henri Cartier-Bressona: jego największą tragedią było to, że Cartier-Bresson osiągnął najwyższy poziom fotograficznego rzemiosła na długo przed swoja śmiercią.

W 1975 roku, dwadzieścia dziewięć lat przed śmiercią, niejako znudził się fotografowaniem kierując swoje zainteresowanie ku malarstwu. Swój aparat zamknął bezpiecznie w domu i rzadko z nim wychodził.

Konkluzja: Nie możesz do tego dopuścić! Jeśli twoim celem w fotografii jest nic więcej niż radość z niej, po pewnym czasie może nastąpić wypalenie.

Poniżej kilka jego zdjęć. Więcej tutaj: MAGNUM PHOTOS oraz na stronie fundacji Henri Cartier-Bressona.

Picture 004

FRANCE. FRANCE. Sunday on the banks of the River Seine. 1938.

FRANCE. French Communist deputy Mara LUCAS (Marie-Claude VOGEL-VAILLANT-COUTURIER). 1945.

FRANCE. French Communist deputy Mara LUCAS (Marie-Claude VOGEL-VAILLANT-COUTURIER). 1945.

FRANCE. Ile de France. Along the Marne river. First paid holidays. 1936.

FRANCE. Ile de France. Along the Marne river. First paid holidays. 1936.

FRANCE. The river Seine. 1955.Ê Ile-de-France. Yvelines.

FRANCE. The river Seine. 1955.Ê
Ile-de-France. Yvelines.

FRANCE. Languedoc-Roussillon. Lozere. Town of Mende. 1968.

FRANCE. Languedoc-Roussillon. Lozere. Town of Mende. 1968.

FRANCE. Languedoc-Roussillon. Lozere. Town of Mende. 1968.

FRANCE. Languedoc-Roussillon. Lozere. Town of Mende. 1968.

FRANCE. Normandy. Seine-Maritime. Dieppe. 1926.

FRANCE. Normandy. Seine-Maritime. Dieppe. 1926.

FRANCE. Paris. 1955. 7th arrondissement. Quai Anatole-France. The Piscine Deligny, a floating swimming pool on the Seine river.

FRANCE. Paris. 1955. 7th arrondissement. Quai Anatole-France. The Piscine Deligny, a floating swimming pool on the Seine river.

FRANCE. Paris. 1969.

FRANCE. Paris. 1969.

FRANCE. Paris. Montmartre. The visit of Cardinal PACELLI. "The crowd was outside of Sacré-Coeur waiting to see him and to touch him if possible. People were shouting "Vive Dieu". From where I stood in the crowd I could see only the top of his head, so I held my camera high above me and shot." 1938.

FRANCE. Paris. Montmartre. The visit of Cardinal PACELLI. 1938.

FRANCE. Paris. Pont des Arts. French writer and philosopher, Jean-Paul SARTRE. 1946.

FRANCE. Paris. Pont des Arts. French writer and philosopher, Jean-Paul SARTRE. 1946.

FRANCE. Paris. Rue de Vaugirard. 1968. Wall inscription: Jouissez sans entraves ("Pleasure without limits").

FRANCE. Paris. Rue de Vaugirard. 1968.
Wall inscription: Jouissez sans entraves („Pleasure without limits”).

Zobacz:
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (1),
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (2),
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (3),
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (4),
Musisz to zobaczyć! (6) Henri Cartier-Bresson,
oraz
Podpatrywanie najlepszych – pozostałe wpisy,
Galerie Mistrzów.

Brak komentarzy

Dodaj swój komentarz