Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (8)

http://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpghttp://www.fotopioro.pl/wp-content/uploads/2015/12/bresson-slide-6UBI-blog480.jpgPodpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (8)

Henri Cartier-Bresson (1908-2004) to twórca fotografii ulicznej oraz tzw. „decydującego momentu”. Lista najlepszych fotografów w historii bez Henri Cartier-Bressona nie miałaby żadnego znaczenia. Jego reporterski styl fotografowania wpłynął bardziej na sposób i kierunek robienia zdjęć niż jakiegokolwiek innego fotografa.

Był jednym z pierwszych fotografów, który korzystał z formatu małoobrazkowego 35mm. Używał wyłącznie aparatów Leica i obiektywów 50mm. Podobnie jak Ansel Adams, fotografował niemal wyłącznie w czerni i bieli.

Czego można nauczyć się od Henri Cartier-Bressona: jego największą tragedią było to, że Cartier-Bresson osiągnął najwyższy poziom fotograficznego rzemiosła na długo przed swoja śmiercią.

W 1975 roku, dwadzieścia dziewięć lat przed śmiercią, niejako znudził się fotografowaniem kierując swoje zainteresowanie ku malarstwu. Swój aparat zamknął bezpiecznie w domu i rzadko z nim wychodził.

Konkluzja: Nie możesz do tego dopuścić! Jeśli twoim celem w fotografii jest nic więcej niż radość z niej, po pewnym czasie może nastąpić wypalenie.

Poniżej kilka jego zdjęć. Więcej tutaj: MAGNUM PHOTOS oraz na stronie fundacji Henri Cartier-Bressona.

JAPAN. Hokkaido. Noboribetsu. 1965.

JAPAN. Hokkaido. Noboribetsu. 1965.

FRANCE. 1961. On the left: JŽr™me LINDON, french editeur. On the right: Alain ROBBE-GILLET writer & film maker.

FRANCE. 1961.
On the left: JŽr™me LINDON, french editeur.
On the right: Alain ROBBE-GILLET writer & film maker.

Martine's Legs. 1967.

Martine’s Legs. 1967.

MEXICO. Mexico City. Prostituées. Calle Cuactemoczin. 1934.

MEXICO. Mexico City. Prostituées. Calle Cuactemoczin. 1934.

MEXICO. Mexico City. Prostituées. Calle Cuauhtemoctzin. 1934.

MEXICO. Mexico City. Prostituées. Calle Cuauhtemoctzin. 1934.

"Our cat Ulysses and Martine's shadow". 1989.

„Our cat Ulysses and Martine’s shadow”. 1989.

Paris. 1944. 22-25th August.

Paris. 1944. 22-25th August.

Paris. 75009. Galeries Lafayette.

Paris. 75009. Galeries Lafayette.

Paris. Salon de l'Auto.

Paris. Salon de l’Auto.

PORTUGAL. Lisbon. 1955. The Commerce Square with Statue of King José I.

PORTUGAL. Lisbon. 1955. The Commerce Square with Statue of King José I.

ROMANIA. In a train. 1975.

ROMANIA. In a train. 1975.

RUSSIA. Moscow. 1972. Arbat street. Department store.

RUSSIA. Moscow. 1972. Arbat street. Department store.

Zobacz:
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (1),
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (2),
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (3),
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (4),
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (5),
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (6),
Podpatrywanie najlepszych – Henri Cartier-Bresson (7),
Musisz to zobaczyć! (6) Henri Cartier-Bresson,
oraz
Podpatrywanie najlepszych – pozostałe wpisy,
Galerie Mistrzów.

Brak komentarzy

Dodaj swój komentarz